Tips voor je pagina

Hoe krijg je een goed profiel op ToetToetFood



Yes, het is je gelukt (of je gaat zo een profiel aanmaken)! Je bent nu eindelijk in het bezit van een eigen foodtruckpagina op onze website, leuk! Je hebt waarschijnlijk je gerechten ingevuld, twee zinnen over jouw onderneming geschreven en wat willekeurige foto’s toegevoegd. Maar dat kan natuurlijk beter!

Onze website kun je zien als een catalogus waarin ontzettend veel foodtrucks worden aangeboden. Om op te vallen tussen al deze mooie, lekkere foodtrucks is het belangrijk dat je jouw pagina goed aanpakt. Foodtruck liefhebbers gaan af op het plaatje (je foto’s) en lezen vervolgens pas jouw tekst. Zorg daarom dat je pagina er mooi uitziet, dus dat het kwalitatief goede foto’s zijn waar men iets mee kan. Laat de sfeer van je truck zien, de gerechten, vrolijke werknemers, etc. Dit zorgt er namelijk voor dat je vindbaarheid vergroot wordt en daarbij ook het aantal boekingen. Hoe je dit het beste aan kunt pakken? Daar helpen we je bij!

Foto’s:

Om jouw foodtruck te verkopen is een mooie fotopresentatie belangrijk. Dit is jouw visitekaartje online. Besteed hier aandacht aan en zorg ervoor dat het kloppend is bij het plaatje dat je neerzet op een event.

-    Camera: kwalitatieve foto’s zien er professioneel uit, maak daarom gebruik van een camera. -    Lichtval: zorg ervoor dat het licht goed is, daglicht is altijd goed. Donkere foto’s zijn niet altijd gewenst, maar dan kun je wel spelen met bijvoorbeeld lichtgevende     letters. Dit kan ook een mooi sfeerbeeld geven. -    Hoek: ook jouw foodtruck kent zijn beste hoek. -    Ruimte/locatie: groen/buitenlocaties doen het altijd goed. Natuurlijke omgevingen, feestlocaties of juist de opzet van jouw truck op een binnenlocatie.  -    Personeel: laat vrolijk personeel zien. -    Decoratie: bij jouw foodtruck komt decoratie en aankleding kijken, zet dit dan ook op de foto. Een mooie aankleding maakt het verkopen van je truck makkelijker,     het zorgt voor sfeer.

Merk je dat je hier zelf niet zo goed in bent of het nog beter zou willen? Vraag hulp! Iemand in jouw cirkel is hier vast in thuis en anders zijn er genoeg fotografen.

Profieltekst:

Nadat men is verkocht door jouw prachtige foto’s, gaan ze opzoek naar het verhaal achter de truck, het concept. Hier komt de profieltekst naar voren. Neem in deze tekst de lezer mee in jouw unieke verhaal en maak het persoonlijk. We hebben een rijtje met vragen om je hierbij te helpen:

-    Waarom en wanneer ben ik een foodtruck begonnen? -    Waar komt mijn foodtruck naam vandaan? -    Welke producten en gerechten bied ik aan en wat maakt deze zo bijzonder en smaakvol? -    Welke waarde voegt mijn foodtruck toe op jouw evenement? -    Wat voor type voertuig heb ik en waar komt hij vandaan? -    Wat moet mijn lezer zeker over mijn foodtruck weten?

Wel is het belangrijk ongeveer rond de 300 woorden te blijven, houd het dus kort maar krachtig en speel met woorden. Een leuk verhaal is verleidelijk en een goede leesbaarheid is daarom ook belangrijk. Let op spelfouten! Door minimaal twee keer jouw foodtruck naam te noemen verbeter je je vindbaarheid online.

Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op! We helpen je graag, het is belangrijk om je pagina mooi rond te hebben, dan stromen de boekingen binnen! Mail je vragen of je tekst naar [email protected], dan helpen wij je of checken we je tekst.